Kaukāzieši un Kaukāza gūstekņi Latvijā

137

Komentāri (137)

ARNO 05.09.2012. 00.34

Stereotipi ir evolūcijas stenogrāfija vai angliski “shortcut”. Tie bija nepieciešami mūsu alās dzīvojošajiem senčiem lai momentā pieņemtu lēmumu mukt vai kauties.

Katrā stereotipā ir sava daļa patiesības par ko protams apvainosies letiņi, leiši, krievi, musulmaņi, žīdi, nēģeri, čigani utt.

Uzskati par kaukāziešiem ir radušies tautas apziņā no savas un apkārtējo pieredzes. Daži pozitīvi indivīdi nespēs nomainīt šo uzskatu, bet jebkurš negatīvs piemērs nostiprinās esošo stereotipu.

+4
-2
Atbildēt

3

    ilmisimo > ARNO 05.09.2012. 12.43

    … bija nepieciešami mūsu alās dzīvojošajiem senčiem lai momentā pieņemtu lēmumu..
    ________________

    kļūt par exIedzīvotājiem un bij. Latvijas ļaudīm?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ARNO > ARNO 06.09.2012. 01.23

    Un lai iekļautos stereotipā tagad mēģinu lasīt sēnes un meklēju angli kam vergot

    0
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > ARNO 06.09.2012. 10.50

    Nāc mājās!

    Tik smalku kungu kā Rīgas mēris citur nav. Pabučuo tik ruociņu…. un tad jau nuovēŗtēs.

    0
    0
    Atbildēt

    0

Gaisma; Enģelis 04.09.2012. 12.38

Tas, ka lielas un (vai) kompakti dzīvojošas iebraucēju kopienas ir nevēlamas, par to arī Dzerim nevarētu būt šaubu))

+10
-2
Atbildēt

2

Sandris Maziks 04.09.2012. 12.32

KRUSTTEVS
un grieza nost krievu 18 gadigiem zaldatiniem galvu

Kur krievu zaldatinam Maskava, Smolenska vai Pleskava grieztas galvas? Nelieniet nekur ar savu smirdoso religiju un, varbut, vel paglabsieties!

+11
-2
Atbildēt

1

Signija Aizpuriete 04.09.2012. 12.31

——
Kaukāzieši un Kaukāza gūstekņi Latvijā.
==============================================================================
Notikušais un notiekošais Kaukāzā, kā arī ”Kaukāza gūstekņi” Latvijā – spilgts apliecinājums 1991.gadā notikušajai katastrofai, kuras radītās sekas (brūces) vēl ilgi nesadzīs ( ‘на кавказе стреляют один раз, – перестреливаются 100 лет ‘):

Зиновьев Александр Александрович,1991
Назвал крушение Советского Союза крупнейшей социальной катастрофой XX века, эпохой великого исторического предательства.

http://zinoviev.info/wps/archives/283

+3
-4
Atbildēt

0

janazakovica 04.09.2012. 12.08

nevajag kristiesu pareizticigo kaukazu tautam armeniem un gruziniem piejaukt musulmanus banditus cecenus kas tadi jau ir vismaz 500 gadus kuri tikai mulka letticigajiem latviesiem spej iestastit ka vini nav banditi..kas vel tiko nolaupija nogalinaja cilvekus un grieza nost krievu 18 gadigiem zaldatiniem galvu un sutija video mateem kad tie atteicas pienemt “islamu” nonemt krustu un saut uz savejiem..

+2
-6
Atbildēt

0

dro 04.09.2012. 11.36

Ak kungs!, liekas drīz sliktais tonis vairs neļaus atbalstīt Latvijas hokeja izlasi – nacionālisms un tumsonība!:) Latvieši radīti tam, lai diendienā nodrošinātu savā zemē ērtības cittautiešiem. Ar to arī atvados:)

+8
-3
Atbildēt

22

    buchamona > dro 04.09.2012. 11.54

    Ino. Ko var darīt, ja latviešu skaits tā arī nespēj pārkāpt pāri 2 miljonu robežai. Nāk mēris, vai kāda citāda nelaimei, zaudējam daļu tautas – pēc kāda laika ” pieražojam” klāt trūkstošos :), bet arī labklājības gados šai mistiskajai 2 miljonu robežai pāri nekāpjam. Man jau arī tikai divi bērni un pagaidām vēl tikai divi mazbērni… tā kā – nāksies sadzīvot ar domu, ka Latvija bez cittautiešiem – tā nav realitāte un ar Gazprom uc līdzīgām lietām šai mūsu tautas ” dīvainībai” ir maz sakara :)

    +4
    -3
    Atbildēt

    0

    gliters > dro 04.09.2012. 12.06

    Islandieši gan nedomā, ka bez imigrantiem nevarēs iztikt, lai gan viņu ir vēl mazāk. Turklāt nav korekti salīdzināt “mēra laikus” ar mūsdienām, jo “mēra laikos” cilvēkiem nebija izvēles (ja vien neparakstījās uz celibātu mūža garumā), radīt bērnus, vai ne, turpretī šobrīd ir. Ja no Latvijas ir emigrējuši 200000 – 500000, tad par “labklājības gadiem” runāt nav korekti. Šie 20 bijuši labklājības gadi labi ja 20% sabiedrības. Labklājības laiki Latvijā, manuprāt, kopš 1940.g. nav bijuši vispār.

    +10
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > dro 04.09.2012. 12.12

    zirneklien – islandiešiem , ja atmiņa neviļ ir daudz augstāka dzimstība kā Latvijā

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    gliters > dro 04.09.2012. 12.21

    Tāpēc, ka viņi reāli dzīvo “labklājības zemē”, kur katrs otrais nedomā par iespēju emigrēt. Kad mums būs ekonomiskā labklājība un stabilitāte, skaidrs, ka ar tādiem “demogrāfijas gigantiem”, kā Nigērija, sacensties nevarēsim, bet atražot sevi nebūs problēmu – un tas ir pilnīgi diezgan, lai mēs būtu pašpietiekami.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > dro 04.09.2012. 12.24

    klusais
    Islandiesiem dzivi nemaita svesi, naidigi, tumsonigi iebrauceji ar savu nekulturu. Daudzi latviesi labak jutas Irija starp iriem, ka seit starp krieviem.

    +7
    -1
    Atbildēt

    0

    buchamona > dro 04.09.2012. 12.26

    zirnekliene Šeloba. Ja ” mēra laikos” cilvēki neko nesaprata no kontracepcijas līdzekļiem, vai citādiem paņēmieniem kā regulēt ģimenes pieaugumu, tad kādēļ Latvijas teritorijā latvieši ir bijuši vienmēr tik maz, salīdzinot ar citām tautām šajos pašos platuma grādos? :) Kādēļ pasaulē ir daudzskaitlīgas un mazskaitlīgas tautas? Kaut kāds knifs taču te ir? :)

    Es nebūt neuzskatu pēdējos 20 gadus Latvijā par labklājības gadiem. Pēdējie 20 gadi Latvijā – tas ir laiks, kurā mūsu tauta atkopjas no lielākās katastrofas (PSRS okupācijas) latviešu vēsturē un šis laiks vēl traģiski sakrita ar krīzi pasaulē

    +5
    -2
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > dro 04.09.2012. 12.28

    nulle
    Es tagad dzīvoju daudz labāk kā mani vecvecāki 30ajos.

    “30ajos” milziga nozime bija izglitibai un darba milestibai, sodien musu “tiesiskaja” valsti pilnigi pietiek ar nekaunibu un izveicibu. Pietiek paskatities uz daudziem musu politikiem – utubungam, kas tagad var dizoties miljonaru saraksta.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > dro 04.09.2012. 12.32

    Domāju, ka mūsu ir tik maz tāpēc, ka dzīvojam “ģeopolitiskajās krustcelēs” ar visām sekām, kas no tā izriet. Tas ir galvenais iemesls.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    Gaisma; Enģelis > dro 04.09.2012. 12.33

    :nulle
    Vidējā angļa vecvecāki 30.-jos nedzīvoja labāk par taviem vecvecākiem;)

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > dro 04.09.2012. 12.42

    nulle
    Nejūtos materiāli apdalīta, taču nevaru teikt, ka dzīvotu labāk par saviem vecvecākiem no mātes puses, kuri 30-jos gados bija uzņēmēji.

    +5
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > dro 04.09.2012. 12.52

    >lno

    Kā jau Harim teicu:

    manuprāt, raksts gan vairāk vedina ievērot to, ka mūsu MM (pie.kam “‘liberālie”) labprāt izdevīgā brīdī izmanto moskovītu imperiālisma klišejas un pie viena tā sakot “‘aplaistas tās, lai tas kociņš nenovīst”.

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > dro 04.09.2012. 12.58

    nulle
    Es dzīvoju daudz labāk, jo jāstrādā krietni mazāk un nemirstu badā…

    Ulmanlaika Latvija nebija tada sociala politika ka sodien un parazitiem lava mirt bada, nevareja tacu valsts izbraukat ar municipalas zupas virtuvem pa visam Latgales sadzam un viensetam.
    Ja zemnieks mirst bada, tads nav pelnijis ne mazakas tiesibas uz eksistenci.
    Paskaidro nelieti, vai Ulmanlaikos NKVD apbraukaja zemnieku majas un atnema pedejo izaudzeto graudu? Nav brinums, no kurienes tu tads radies.

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    garausiitis > dro 04.09.2012. 13.23

    zirneklien – nav jau problēmu papētīt labklājības valstis – http://www.prosperity.com/rankings.aspx
    un nolikt pretī tabuliņu , kuras spēj sevi atražot. Nekas priecīgs nesanāks :)

    +2
    -3
    Atbildēt

    0

    gliters > dro 04.09.2012. 13.40

    Ja skatās Rietumu pasaules ietvaros, tad labklājības valstis tomēr sevi atražo labāk, nekā nabadzīgās Austrumeiropas valstis.
    Kas attiecas uz Indiju vai Nigēriju, tad uz šīm valstīm kaut kādā mērā attiecas tas pats, kas uz “mēra laikiem” Latvijā – ar to arī izskaidrojami viņu panākumi demogrāfijā. Vai mums arī tāpēc būtu jāatgriežas Viduslaikos vai arī jāpieļauj masveida tādu cilvēku imigrācija, kuru apziņa ir palikusi Viduslaikos?

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > dro 04.09.2012. 13.45

    zirnekliene – neviens nenoliedz, ka atražo labāk, protams , bet kur ir pamats šim Jūsu apgalvojumam – ” Kad mums būs ekonomiskā labklājība un stabilitāte,….. bet atražot sevi nebūs problēmu ”
    Pie kam interesanti, ka tādas valstis kā Itālija, Austrija , Vācija , kuras nu nenosauksi par nelabklājības zemēm ar pa apakšpusi dzīvojas :)

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    gliters > dro 04.09.2012. 14.03

    Nu tad varbūt tiksim līdz tās pašas Islandes līmenim un tad domāsim, ko darīt tālāk, jo imigranti, kuri pārsvarā brauc ar mērķi saņemt pabalstus, nevis strādāt un maksāt nodokļus, tā vai tā risinājums nebūs.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    garausiitis > dro 04.09.2012. 15.11

    zirneklien – imigranti un pabalsti ir labi redzams pasākums Krievijas austrumos :)

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    gliters > dro 04.09.2012. 16.02

    klusais
    Es labāk uz Rietumiem skatos, jo Vostok djelo tonkoje…
    Ja nopietni, ķīnieši pārņem teritorijas, ko uzskata par sev piederošām.
    Nesen sanāca saruna ar vienu paziņu no Maskavas, kura teica, ka krievi baidās no tieši musulmaņiem (pirmkārt no Kaukāza), bet kas attiecas uz ķīniešiem, tad noskaņojums ir tāds, ka Sibirija un Tālie Austrumi tāpat jau ir zaudēti.
    Kad teicu, vai tad nevajag to Kaukāzu laist vaļā un būvēt “kordonu”, tad viņa atbildēja, ka daudzi, īpaši jaunieši, tāpat sakot, bet viņa pati gan tam nepiekrītot.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    grislits > dro 04.09.2012. 16.53

    Te viens viedoklis par Kaukāza atdalīšanu no Krievijas – http://clubb.wordpress.com/%D0%B8%D0%B4%D0%B5%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D0%B8%D1%8F/%D1%80%D0%BE%D1%81%D1%81%D0%B8%D1%8F-%D0%B1%D0%B5%D0%B7-%D0%BA%D0%B0%D0%B2%D0%BA%D0%B0%D0%B7%D0%B0/

    Šie pat ir pret Krievijas imperiālismu, par “daudz federālāku” Krieviju un nepretendē uz Baltijas teritorijām. Bet Krievijā negūs atbalstu kaut vai tāpēc, ka baigi daudz pa Izraēlu tuso. :)

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    dro > dro 04.09.2012. 17.31

    riņķī apkārt… nāksies sadzīvot ar domu, ka Latvija bez cittautiešiem – tā nav realitāte…
    ______________________________
    Kad es esmu sludinājis rusiš vai juden frei? Man pašam latviešu asinis tikai no viena vectēva puses, mana sieva arī nav latviete, man nav nekādu problēmu sadzīvot ar citas tautības cilvēkiem, ja vien viņi nemāca man dzīvot un nestāsta, ka es viņiem esmu parādā. Runa ir par valsts pēctecību un neviens nav jālūdzas pieņemt pilsonību, un man nav jājūtas vainīgam, ka lielkrievu šovinisti te nejūtas īsti labi:)

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > dro 04.09.2012. 18.03

    klusais zirnekliene – neviens nenoliedz..

    ________________ “‘neviens”‘- t.i. dzeris49?

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > dro 04.09.2012. 19.37

    klusais
    imigranti un pabalsti ir labi redzams pasākums Krievijas austrumos :)

    Imigranti krievija ir ieradusies parnemt to noplukuso zemi. Rietumos
    parazitet uz izglitoto un stradigo eiropiesu rekina.

    0
    0
    Atbildēt

    0

lailabidzane 04.09.2012. 11.03

.
Pirmoreiz raksta tekstam “pārskrēju pa diagonāli”.
Paskatījos komentārus.
Un vēlreiz izlasīju rakstu – “pa zilbēm”.
Manuprāt vēstījuma esence ir šī:
“..mēs esam zināmā mērā kļuvuši par labajiem Kaukāza gūstekņiem, atražojot specifiskos „savējo – svešo” attiecību modeļus, kas balstās uz nāciju un nacionalitāti kā kolektīviem un indivīdus determinējošiem lielumiem..”.
Tieši nepārvaramā tieksme atražot “savējo – svešo” attiecību modeļus arī skaidro komentāros pausto – par ko tad ir raksts.
“Savējo – svešo” modeļi joprojām ir glābiņš tiem, kuri dzīvi uztver plakani.
Kādu nieku daudzšķautnaināk ir par grūtu, bail pazaudēties ārpus melns/balts, pluss/mīnuss, un, protams, savējais/svešais.
Varētu jau “ierēkt” par to Obamas vērtējumu, ja viņš pret krieviem būtu tāds vai citāds, bet tas ir tik slimi, ka smieties nebūtu ētiski.

Ne jau par kaukāziešiem. Un arī par krieviem nē. Par mums. Par mūsu spēju pasauli ieraudzīt. Nē, ne jau to, kas aiz kalniem un jūrām. To pašu, tepat. Blakus.

+4
-8
Atbildēt

34

    gliters > lailabidzane 04.09.2012. 11.12

    “Varētu jau “ierēkt” par to Obamas vērtējumu, ja viņš pret krieviem būtu tāds vai citāds, bet tas ir tik slimi, ka smieties nebūtu ētiski.”

    ASV nostāja pret Krieviju ir Latvijas kā valsts drošības jautājums. “Slimi” ir nevēlēties to redzēt.

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > lailabidzane 04.09.2012. 11.16

    ..Savējo – svešo” modeļi ..
    __________________
    Nost modeļus!!

    nekad vairs!

    Mūsu lozungs:

    Ne zivs ne desa!

    Ne cūka ne zoss!

    Ne wobla ne šašliks!

    Tikai un vienīgi:

    siers! … Mīkstais .

    +9
    -4
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 04.09.2012. 11.29

    .
    Nez’ kāpēc reakcijas neizbrīna?!

    Un tieši abas (tas reakcijas) kopā rāda spilgtu ainu.

    Kāds par drošību (cik naivi!), bet patiesībā par zivi un desu, cūku un zosi, voblu un šašliku, un arī sieru. Mīksto, iespējams. Un vēlams bez iespringšanas. No Obamas, un no fričiem un frančiem arī nebūtu slikti. Un šašliku no kaukāza varētu, tikai bez “čurkām”. Stila pēc, transportējot Krievijai apkārt. Citādi, ko var zināt…

    +5
    -7
    Atbildēt

    0

    gliters > lailabidzane 04.09.2012. 11.41

    Pat nav vērts strīdēties – ir neliels kosmopolītu bariņš, kas tiešām spēj visu pasauli uztvert kā savas mājas un, sekojoši, visus pasaules iedzīvotājus, kā savējos. Pieņemsim, ka varbūt ka tā un žorž ir no šādu cilvēku kategorijas.
    Tak vairākumam šāds skatījums uz dzīvi ir svešs un kosmopolītiem būtu jāizbeidz savi uzbāzīgie “plakano domātāju” pāraudzināšanas mēģinājumi un beidzot darbos jāapliecina sava cieņa pret citādiem uzskatiem.
    Ja es nedrīkstu baudīt šašlikus bez “čurku” klātbūtnes Latvijā, tad lai “čurkas” “aizmirst” visus eiropiešu un jeņķu 19.-21. g.s. izgudrojumus.
    Lai būtu “simetriski”.

    +10
    -3
    Atbildēt

    0

    garausiitis > lailabidzane 04.09.2012. 11.53

    zirneklien – te portālā kāds sen neredzēts tipāžs stāstija savas izjūtas pēc atgriešanās no studijām Eiropā ( pie kam ne jau jauneklis , bet vīrs pāri piecdesmit ) . Viņš bija samulsis par to cik provinciāli mēs tomēr esam un saskatīja šajā apstāklī daudzu mūsu nelaimju sakni …

    +6
    -8
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 04.09.2012. 12.02

    .
    Vai tiešām to plakano būtu jāsauc par domāšanu?
    Plakana/primitīva/vienkāršota/klišejiska/… uztvere. Un tikai.

    Šašliks jau pats par sevi ir “čurku” (ļoti apzināti šo vārdu lieku pēdiņās) klātbūtne Latvijā. Skumji, ja to ir grūti uztvert. Šašliks NAV latviešu nacionālais ēdiens.

    Jā, starp citu, ne tuvu nejūtos kosmopolīts. Drīzāk varētu sacīt – mērens nacionālists.

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    gliters > lailabidzane 04.09.2012. 12.16

    Dators ir amerikāņu izgudrojums… Tad kāpēc nenosodam arābus, kuri vienlaikus gan lieto datorus, gan ir antiamerikāniski noskaņoti?
    Nedomāju, ka nevēlēšanās dzīvot Bābelē ir “plakanas domāšanas” izpausme.
    Vnk nevēlos just psiholoģisku diskomfortu, ko neizbēgami rada svešas (un bieži vien nepieņemamas) mentalitātes izpausmes manā dzīvestelpā.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > lailabidzane 04.09.2012. 12.18

    …cik provinciāli mēs tomēr esam ..
    ___________________ Esam gan

    Blenžam apstulbušu skatu uz “‘pasaules metropolēm” un piekopjam kargo kultus.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Cargo_cult

    +3
    -4
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > lailabidzane 04.09.2012. 12.20

    varbūt ka tā .
    Jā, starp citu, ne tuvu nejūtos kosmopolīts. Drīzāk varētu sacīt – mērens nacionālists.

    Vai ka Pabriks, Zatlers un Sprudzs?

    +9
    -3
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 04.09.2012. 12.33

    .
    articulus100.!

    Salīdzināšanās ar kādu (labi zināmu, pazīstamu vai pat slavenu personu) – vēl viena “savējo – svešo” modifikācija.

    Nejūtu vajadzību pielīdzināties. Spēju būt pats.

    +5
    -4
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 04.09.2012. 13.00

    .
    zirnekliene Šeloba!

    Sāksim ar datoriem. Vikipedija nav tas labākais resurs, bet http://lv.wikipedia.org/wiki/Dators#V.C4.93sture

    Nezinu, kurš par ko arābus nosoda vai nenosoda, bet spļaušana akā, no kuras pašam jādzer, manuprāt nav liela gudrība.
    Tiesa, ja apskatām arābus kopumā (vienlaikus cenšoties neiekrist šeit pieminētajās klišejās (runa ir par “savējie – svešie”, ja kāds neuztver)), tad viņi ir stipri vairāk, un ar stipri nopietnākiem resursiem.

    Abstrahējoties, es varu būt es pats nevis tad, kad norobežojos, bet tikai un vienīgi tad, kad iemācos sadarboties.

    Lielais Ķīnas mūris taču ir varens, vai ne? Kādreiz tas bija arī stipri funkcionāls. Tagad interesants tūristiem. Toties ķīnieši ir iemācījušies pasauli piegāzt ar savām precēm. Sadarboties. Nevis pašapmierināti aiz mūra slēpties.
    Vai Tavs sapnis, zirneklien, ir apaut vīzes, uzsegt sagšu, un grozīt pakaļu par prieku fričiem, sprančiem un ķīniešiem? Tā ir labākā tavas dzīves filozofijas perspektīva. Sliktāko vari pati uzminēt. Varbūt…

    +3
    -9
    Atbildēt

    0

    gliters > lailabidzane 04.09.2012. 13.15

    Pirmo datoru, kas tika ražots komercijai (tātad – tautas patēriņam) radīja ASV, tāpat ASV šobrīd ir pasaules līderis IT jomā, atšķirībā no arabiem, kuru pienesums modernajās tehnoloģijās ir niecīgs. Tas netraucē viņiem lietot visus šos labumus un vienlaikus iztēlot ASV par “ļaunuma perēkli”, to pašu var teikt par krieviem. Ja kas, kartupeļi nāk no Amērikas, ja mēs tos ēdam, varbūt šeit kāds indiāņu rezervāts derēja? Daudzi ciena piccu, tad varbūt uz tā pamata ataicinam uz šejieni kādus 100000 itāļu? Domāsim plašāk, nav ko aprobežoties ar šašliku un čurkām.
    Nedomāju, ka es spļauju akā, paužot uzskatu, ka nekādām daudzskaitlīgām imigrantu kopienām (vienalga – krievu, arābu, indiešu vai ķīniešu) Latvijā nav vietas.

    +9
    -1
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > lailabidzane 04.09.2012. 13.26

    varbūt ka tā .
    Nejūtu vajadzību pielīdzināties. Spēju būt pats.

    Protams pats. Kaut kas videjs starp Stokenbergu un Urbanovicu

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 04.09.2012. 13.38

    .
    Mēģināšu vēlreiz – pa zilbēm.

    Uz lietām patiešām vajag paskatīties plašāk. Arī datoriem. Pat tad, ja runājam par “pirmo komerciālo” – to uztaisīja Ekerts, patiesībā vācietis.
    Un šodienas hārds un softs jeņķijā būtiski balstās uz pakistāņu un indiešu pienesumu. Jā, runāt vispār, un īpaši jau IT nozarē par kādu lokalizāciju, ir visai smieklīgi.

    Par spļaušanu akā – to es tā kā par arābiem…

    Kartupeļi ir Amerikas (kā kontinenta) klātbūtne, un pica ir itāļu virtuves klātbūtne. Ja spējam plašāk domāt. Ja nē, tad būsim apmierināti, ka Latvijā indiāņu (viens gan trenē nacionālo hokeja izlasi) un itāļu (zinu Rīgā vismaz divus restorānu šefpavārus) īpatsvars neuzbudina īpaši iespringušos nacionāļus, kuri trīc par savu desas luņķi.

    +3
    -6
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 04.09.2012. 13.39

    .
    Atkal jau salīdzinājums, articulus100.!
    Vai citādāk nekā? Diagnoze?

    +4
    -4
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > lailabidzane 04.09.2012. 13.41

    …grozīt pakaļu …
    ___________
    >varbūt ka tā

    Neviens nevar šai jomā konkurēt ar Tevi.

    Tavs monopols ir drošībā.

    +7
    -3
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 04.09.2012. 13.45

    .
    ou, ou, lama! w, w, w!

    +4
    -5
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > lailabidzane 04.09.2012. 13.46

    varbūt ka tā .
    Atkal jau salīdzinājums, articulus100.!

    Viss kaut kam lidzinas. Nu labi, neder Urbanovics un Stokenbergs, tad kaut kas videjs starp gazepliti un autoriepu.

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 04.09.2012. 13.53

    .
    Vai Tu, articulus100., tiešām nevari bez salīdzināšanas, ko?
    Es saprotu, ka tā ir vieglāk, bet pamēģini bez, pieaugušie tā dara.

    +1
    -3
    Atbildēt

    0

    gliters > lailabidzane 04.09.2012. 13.56

    Neviens nenoliedz indiešu un arābu nopelnus pagātnē, bet tomēr, ja kāds “spļauj akā”, tad drīzāk tie ir musulmaņi, kuri visās jomās lieto Rietumos radītās tehnoloģijas, sūta bērnus uz Rietumu augstskolām un tajā pat laikā sludina pret Rietumiem džihadu. Šādi “šašlika cepēji” Latvijā nav vajadzīgi.

    +7
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 04.09.2012. 14.01

    .
    Varbūt derētu saprast, cik Tu, zirneklien, Latvijai esi vajadzīga?

    Līdz šim tavas verbālās aktivitātes pauž uzstādījumu, ka Latvija ir vajadzīga Tev, un kā to vēlētos pārkārtot sev vēl ērtāku.

    P.S.
    Var jau būt, ka tas Tev ir pārsteigums, bet tieši arābi arī ir musulmaņi.

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    gliters > lailabidzane 04.09.2012. 14.07

    Es piederu pie latviešu nācijas, kuras pārstāvju tiesības apdzīvot šo zemi vispār nav apspriežamas. Un tikai latviešu vairākums ir tiesīgs izlemt, kam atļaut vai neatļaut šeit apmesties. Viss ir gaužām vienkārši, ja nezaudē mēra sajūtu, “paplašinot skatījumu”.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > lailabidzane 04.09.2012. 14.11

    Nē, nav pārsteigums. Tikai es neuzskatu, ka skaitļu izgudrošana (pareizāk sakot šī indiešu izgudrojuma ieviešana pasaulē) vai Aristoteļa tulkošana automātiski dod viņiem tiesības dzīvot šeit un vēl piekopt tādu pašu dzīvesveidu, kā etniskā dzimtenē.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 04.09.2012. 14.13

    .
    Bez piederēšanas derētu vēl domāt un strādāt.

    P.S.
    Kā ar tiem arābiem un musulmaņiem, ko?

    +1
    -8
    Atbildēt

    0

    gliters > lailabidzane 04.09.2012. 14.23

    Ņesaki, ko man darīt un es tev neteikšu, kur tev iet.
    Arābi IR musulmaņi – nu, labāk palika? Nenoliedzu viņu kādreizējos nopelnus, taču, ja reiz viņi tā neieredz Rietumus, lai tad ir konsekventi un paliek pie Viduslaiku tehnoloģijām, dzīvesveida, un, galvenais, nebrauc risināt savas materiālās problēmas uz tiem “sliktajiem Rietumiem”.

    +8
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 04.09.2012. 14.30

    .
    Kāpēc Tu tā negribi, lai Tevi pamāca, ja esi gatava pamācīt miljardu arābus, ko?
    Pie tam, izrādās, ka Tu par arābiem ne štrunta nezini…

    +1
    -7
    Atbildēt

    0

    gliters > lailabidzane 04.09.2012. 14.41

    Labi, lai jau tev tiek tas pēdējais vārds.

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    lailabidzane > lailabidzane 04.09.2012. 14.45

    .
    Kāds tur pēdējais… tikai Tu par tiem arābiem ne štrunta…

    +1
    -6
    Atbildēt

    0

    gliters > lailabidzane 04.09.2012. 14.54

    Kas to būtu domājis, ka varbūt ka tā ir ne tikai demagogs, bet arī telepāts… Manis pēc paliec pie saviem priekšstatiem par to, ko es zinu vai nezinu.

    +6
    0
    Atbildēt

    0

    mariterage > lailabidzane 04.09.2012. 17.38

    (4 stundas biju izgājis no mājas, tagad skatos saspringta diskusija šai komentāru atzarā bijusi, mazliet nokavēts no manas puses, bet tomēr rakstīšu.

    >varbūt ka tā
    “Var jau būt, ka tas Tev ir pārsteigums, bet tieši arābi arī ir musulmaņi.” ========================================================================== Ne visi arābi ir musulmaņi.
    Ne visi musulmaņi ir arābi.

    >zirnekliene Šeloba
    Jautājumā par to, ka lai ortodoksālie musulmaņi nelieto ienīsto rietumu tehnoloģijas, bet rietumi atsakās no tuvo austrumu lietām (persiešu tepiķiem, austrumu saldumiem, girosa utt.) kategoriski nepiekrītu, tautas visā savas pastāvēšanas laikā pārņem citu tautu zināšanas un progresīvākās tehnoloģijas, nešķirojot no kā tās nākušas – draugiem vai ienaidniekiem. Piemēram neviena (vismaz līdz mūzdienām šā iemesla dēļ izdzīvojusi tauta) nesmādē pārņemt ieroču sistēmas no ienaidnieka, ja tās ir efektīvākas.

    Attiecībā par (musulmaņu) dzīvošanu zemēs uz kurām tie atbēguši labākas dzīves meklējumos – bilde pavisam cita – ja reiz esi ieradies citā valstī (kuru acīmredzot esi tādejādi atzinis par dzimteni labāku esot) tad arī pielāgojies tās paražām, likumiem un dzīvesstilam. Eiropai pietiek ar saviem ortodoksālajiem klerikāļiem no kuriem mēs nemaz ne tik daudzus gadsimtus atpakaļ sākām atbrīvoties (process vēl nav galā).

    Savukārt savās zemēs, ja ir vēlme, viņi var pamēģināt arī padzīvot pēc šariāta likumiem un mullu ediktiem (piemēram Ēģiptē vēlēšanās uzvarējušie islāmisti lai parāda tautai kāda ir dzīve viņu pārvaldībā, tik ilgi kamēr viņi nākamajās vēlēšanās respektēs tautas gribu pēc citas pārvaldes, tā tautai būs vērtīga pieredze).

    +4
    0
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > lailabidzane 04.09.2012. 17.53

    varbūt ka tā .
    Es saprotu, ka tā ir vieglāk, bet pamēģini bez, pieaugušie tā dara.

    Varbut ka stipri paraugusie, ka saka “ar smacinu”?

    +2
    -2
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > lailabidzane 04.09.2012. 17.57

    varbūt ka tā .
    ka Latvija ir vajadzīga Tev, un kā to vēlētos pārkārtot sev vēl ērtāku.

    Protams, katrs savu majokli iekartos pec saviem ieskatiem, ne jau aicinas smirdosu bomzi, visas sabiedribas nicinamu organismu, lai tas sacuko visu, ka tur no kurienes nacis.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    mariterage > lailabidzane 04.09.2012. 18.55

    >varbūt ka tā .
    “Kāpēc Tu tā negribi, lai Tevi pamāca, ja esi gatava pamācīt miljardu arābus, ko?
    Pie tam, izrādās, ka Tu par arābiem ne štrunta nezini…”
    =======================================================================
    Šitas “var būt ka tā” koments rada īstu smieklu vētru – pats nezina ka arābu uz pasaules ir aptuveni 300 miljoni, bet vēl raksta par štrunta nezināšanu!

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > lailabidzane 05.09.2012. 09.23

    “Jautājumā par to, ka lai ortodoksālie musulmaņi nelieto ienīsto rietumu tehnoloģijas, bet rietumi atsakās no tuvo austrumu lietām (persiešu tepiķiem, austrumu saldumiem, girosa utt.) kategoriski nepiekrītu,”

    Ja pašķir atpakaļ komentus, tad redzams, ka ierosinājums izteikt piedāvājumu Rietumus nīstošajiem islama ortodoksiem nelietot modernās tehnoloģijas bija “simetriska atbilde” varbūt ka tā demagoģijai, ka jāatsakās no šašlika, ja negrib komplektā ar šo ēdienu kaukāziešu u.c. musulmaņu imigrantu klātbūtni. Protams, ka šādas nostādnes principā ir absurdas.

    “Savukārt savās zemēs, ja ir vēlme, viņi var pamēģināt arī padzīvot pēc šariāta likumiem un mullu ediktiem (piemēram Ēģiptē vēlēšanās uzvarējušie islāmisti lai parāda tautai kāda ir dzīve viņu pārvaldībā, tik ilgi kamēr viņi nākamajās vēlēšanās respektēs tautas gribu pēc citas pārvaldes, tā tautai būs vērtīga pieredze).”

    Tieši tā! Kā gan viņi citādi izsapņos to “reliģiskā romantisma” sapni, ja nenonāks līdz šariata likumu noliegumam caur dzīvi pēc šariata likumiem.
    Tā vai tā visādi “turkmenbaši” nespēs bezgalīgi saglabāt status quo, ja tautas vairākums noliedz šādu “pussekulāro autokrātiju”. To nesaprot tie, kuri biedē ar to, ka lūk, krītot Asadam nāks pie varas islamisti. Viņi nāks jebkurā gadījumā, gluži tāpat kā ziema pēc rudens, tāpēc Rietumu pasaulei vnk jābūt tam gatavai.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

mariam 04.09.2012. 10.47

Interesants raksts, paldies autorei par antropoloģisku skatījumu uz šo lietu. Sacītais vēlreiz apliecina, cik ļoti kaut kādus konstruētus priekšstatus pieņemam par patiesību. Un šajā gadījumā rāda to, cik ļoti krievu konstruētās klišejas un stereotipus par īstenību pieņem te – Latvijā, Kaukāza kultūru uzlūkojot gandrīz tikai caur krieviski impērisko prizmu.

Jāņem vērā, ka līdzīgi darbojas arī saiknes pretējos virzienos – arī latviešu tēls Krievijā un NVS valstīs (kā padomju kultūras telpas un Krievijas propogandas ietekmes zonā) ir krievu konstruēts – nu visi tie “latvieši – fašisti” utml. Un šie priekšstati tur darbojas tāpat un, iespējams, vēl spilgtāk nekā viltīgo, nežēlīgo, bandītisko kaukāziešu tēls šeit.

+13
-3
Atbildēt

1

    Sandris Maziks > mariam 04.09.2012. 12.02

    žoržs
    vēl spilgtāk nekā viltīgo, nežēlīgo, bandītisko kaukāziešu tēls šeit.

    Nu neticas gan, ka ieverojama dala latviesu ir tik nozombeti.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

ilmisimo 04.09.2012. 10.44

Kā literārās iezīmes pamazām kļūst par etniskiem stereotipiem un politiskiem instrumentiem
______________________—
Skat.
Eva Thompson
http://www.postcolonialweb.org/poldiscourse/ewt/1.html

http://www.owlnet.rice.edu/~ethomp/Perekryostki%201-2-2007.pdf

+4
-3
Atbildēt

0

Sanšains 04.09.2012. 10.07

Par stereotipiem runājot –

Slīpētākie “stereotipu apkarotāji”, paši, protams, apzinās, ka cilvēka uztvere neizbēgami IR stereotipiska. Tāpēc “stereotipu apkarotāju” mērķis ir tikai AIZSTĀT eksistējošos stereotipus ar tādiem, kas izdevīgi “apkarotājiem”.

+8
-3
Atbildēt

6

    ilmisimo > Sanšains 04.09.2012. 10.16

    …AIZSTĀT eksistējošos stereotipus ar tādiem, kas izdevīgi “apkarotājiem”.
    __________________________ kam tad būtu izdevīgi saglabāt no PSRS koloniālisma mantotos stereotipus?
    Tak jau tiem, kas(kā Haizivs Ādamsons) mūs biedē ar arābiem..

    +9
    -4
    Atbildēt

    0

    Sanšains > Sanšains 04.09.2012. 10.56

    lama –

    Manuprāt, ir pietiekami daudz tādu stereotipu, kas mums palikuši PAR SPĪTI okupācijas un kolonizācijas iespaidam.

    “Tak jau tiem, kas(kā Haizivs Ādamsons) mūs biedē ar arābiem..””
    ==================
    Ja mums te uzrastos kaut vai tikai – salīdzinājumā ar krieviem – 300 000 arābu, diez vai mums atrastos tik daudz mūrnieču, lai viņus visus piejaucētu tā, ka viņi neveidotu savu atsevišķu kopienu. Un tikai tad – kad būtu jau par vēlu – mēs varētu pa īstam novērtēt, kas ir “labāk” – krievu masa vai arābu masa.:)

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    Juris Dzelme > Sanšains 04.09.2012. 11.07

    neuzradīsies arābi, jo pašiem latviešiem trūkst dzīvokļu. un aukstums…

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > Sanšains 04.09.2012. 11.29

    Haris
    Mārrutks nav saldāks par rutku… Mums šeit nevajag ne krievus, ne arābus lielā skaitā. Turklāt, Lindas A. M. jaunāis vīrs, ja nemaldos, ir kristietis, nevis islamticīgais, tāpēc galīgi neder, kā “vidējā statistiskā arāba” etalons.

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > Sanšains 04.09.2012. 11.59

    Haris
    Ja mums te uzrastos kaut vai tikai – salīdzinājumā ar krieviem – 300 000 arābu

    Varbut vel pazinosi, ka labak jau lai mums ir adamsoni, turlie, dabolini, lasmani un citi krievu armijnieki, neka atlido citplanetiesi un visus latviesus aped?

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > Sanšains 04.09.2012. 12.06

    kas ir “labāk” – krievu masa vai arābu masa.:)
    ___________________ skat.zirnekliene Šeloba Haris

    manuprāt, raksts gan vairāk vedina ievērot to, ka mūsu MM (pie.kam “‘liberālie”) labprāt izdevīgā brīdī izmanto moskovītu imperiālisma klišejas un pie viena tā sakot “‘aplaistas tās, lai tas kociņš nenovīst”.

    Piem:
    Čečenu uzņēmējs impērijai piepērk klāt Daugavu

    http://www.diena.lv/sodien-laikraksta/cecenu-uznemejs-imperijai-pieperk-klat-daugavu-13960862

    vai
    http://www.pietiek.com/raksti/skandalozais_cecens_indorbajevs_paklusam_iesturejis_laulibu_osta,_iespejams,_lai_netiktu_izraidits_no_latvijas

    Un politkorektas ziņas paraugs(bez etniskām piekabēm):

    http://www.delfi.lv/news/national/politics/nosauts-bijusais-bankas-olimpija-prezidents-levs-kremers.d?id=120276

    +6
    -2
    Atbildēt

    0

buchamona 04.09.2012. 09.08

Paldies autorei, aktualizēja mums tik sāpīgo tēmu, norādīja uz rusifikācijas sekām, kuras būs grūti izdzēst no šīs dienas latviešu domāšanas, aizspriedumiem utt.

Cik bieži nākas lasīt komentārus un pat rakstus par to, kas notiktu, ja visi mums tik “radnieciskie un mentāli tuvie” krievi :) aizbrauktu no LV un viņu vietu ieņemtu ” čurkas”, arābi un citas ” melnās pakaļas” :) Nu, pilnīgi – vakars tad pienāktu uz ezera :))

Tas ir sviests. Autore precīzi norāda uz to, kā mūsu apziņā tika un vēl joprojām tiek ” iedēstīts” kultūras nesēja – krieva gaišais tēls. Man ārpus LV iznāca nesen runāt ar vienu krievu sievieti un viņa bija patiešām pārsteigta un laikam tā arī līdz galam nenoticēja, ka Latvijā latvieši mācās latviešu skolās un pat augstskolās, ka latviešu valoda ir tik pašpietiekama, lai tajā varētu uzrakstīt diplomdarbu par jeb kuru tēmu.

Par pašiem “čurkām” – kaukāziešiem, uzbekiem, tadžikiem utt. Es ar viņiem iepazinos dienot CA. Dienēju es Azerbaidžānā uz Irānas robežas un tā bija sanācis, ka mūsu pulkā bija daudzi puiši no Kaukāza un Vidusāzijas un tieši starp viņiem es sameklēju sev draugus – bija interesanti ar viņiem parunāt. Tā bija cita pasaule. Un vēl, man jau tolaik bija pretīgi klausīties tajos mēslos, kurus pār kaukāziešiem un puišiem no Vidusāzijas gāza pāri krievu ofiņi, krievu šovinisti. Atklāti, ierindas priekšā –

Vēlāk, jau pēc demobilizācijas,meklējot romantiku, atradu sev darbu – kādu laiku dzinu lopus pa dzelzceļiem uz Kaukāzu un Vidusāziju. Tas bija viens no manas dzīves spilgtākajiem posmiem. Ar Kaukāzu, Vidusāziju iepazinos no ” sētas puses”. Redzēju to, ko parasti iebraucēji neredz, daudz iznāca parunāt ar vietējiem ļaudīm – varu teikt par viņiem tikai to labāko.

Vajadzētu saprast to, ka mums – mazajām un ne tik mazajām tautām, kuras vēl joprojām dzīvo Krievijā, vai bijušās Krievijas impērijas robežās ir daudz kas kopējs, kopēja vēsture un šīs vēstures atstātās problēmas

+22
-3
Atbildēt

32

    dro > buchamona 04.09.2012. 09.32

    riņķī apkārt. Man simpatisks Tavs viedoklis, bet mana CA pieredze ir citāda. Man bija jaunākā seržanta pakāpe. It kā draudzējos ar vienu uzbeku /vi/nš labi spēlēja bajanu/. Dienā, kad biju rotas dežurants, viņš atnācis no sardzes nebija novācis lupatas pēc automāta tīrīšanas. Kad aizrādīju, viņš nikni mani pasūtīja uz vienu vietu. Vārds pa vārdam un viņš atvēzējās, lai man sistu. Es biju veiklāks un lai gan neesmu nekāds kauslis, pārsitu uzaci tā, ka asinis plūda straumēm un ambulancē vajadzēja uzlikt šuvi. Zampoļits uztraucās ne pa jokam – sākšoties graždanskaja voina. Vakarā, kad lielākā daļa atgriezās no pienākumu pildīšanas ,gāja vaļā. Čečeni bļāva: Zarežem suku. Labi, ka rotā bija daudz igauņu, tā kā čečeni nomierinājās. Ar to jau vēl viss nebeidzās. Uzbeks gribēja man atriebties gulošam, bet tonakt man par laimi dežurēja igaunis. Krievi no rīta smējās: Apsveicam ar otru piedzimšanu. Galu galā mani “razžalovaļi” un pārcēla uz citu točku. Pēc pāris mēnešiem atkal atgrieza seržanta” ļičkas”.Brīvā laikā čečeni neko citu nedarīja kā tikai trenēja cīņas paņēmienus vai izgatavoja un trina dunčus.

    +10
    -6
    Atbildēt

    0

    Signija Aizpuriete > buchamona 04.09.2012. 09.39

    ——-
    Armēnijas-Azerbaidžānas kārtējā konflikta saāsināšanās laikā (Ungārija pārcentas-?) vajag arī skaitliski nelielo (>3.milj.) tautu pārstāvjiem – īpaši padomju laika romantiķiem, apjēgt šodienas reālijas-?
    http://www.delfi.lv/news/world/other/armenija-gatava-karam-ar-azerbaidzanu-par-to-ka-ta-apzelojusi-par-virsnieka-slepkavibu-notiesatu-azerbaidzani.d?id=42641312

    p.s.
    Ne jau dēļ ‘nacionālajām īpatnībām’ Kaukāzs šodien vairs nav tāds, kāds bija L.Gaidaja laikā:
    ‘— Как известно, Кузбасс — всесоюзная кузница. Кубань — всесоюзная житница. А Кавказ — это всесоюзная… что?
    — Здравница?
    — Кавказ — это всесоюзная кузница, и житница, и здравница в одном лице!’

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    buchamona > buchamona 04.09.2012. 09.46

    lno. Tu uzzīmēji CA ikdienu :)Taču tajās ” razborkās” man kaut kā nācās nostāties ” melno” pusē, tā sanāca, ka mani draugi bija kaukāzieši un ” čurkas” no Vidusāzijas. Pēc “učebkas” mani ielika par vada komandiera vietnieku. Mans vads sastāvēja tikai no vieniem ” melnajiem” un, kad vienreiz mani iesēdināja uz nedēļu ” gubā”, mans vads pēkšņi vairs ” nesaprata” ne vārda krieviski, viņi saprotot tikai savu seržantu, tā mani jau nākošajā dienā palaida vaļā – lai savācot savas ” čurkas” :))

    Bet, ok – tās tādas ” bērnības atmiņas”, taču tas par ko runā savā rakstā autore – tas ir nopietni. Viņa precīzi norāda uz mehānismu ar kuru Kremlis tik veiksmīgi pārvalda savu ļaunuma impēriju.

    +15
    0
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > buchamona 04.09.2012. 10.00

    …Пока ориентированные на Запад субъекты русской и советской империи тратили свою энергию на сопротивление русификации и советизации, Советы достигли в публ икациях на русском яз ыке ощутимых результатов в формировании негативных стереотипов об этих непокорных субъектах своей империи. Распространение подобных материалов на Западе было соизмеримо с военным и политичным влиянием советской империи. Вопрос формирования стереотипов подобного рода еще ожидает тщательного изучения. ..
    http://www.owlnet.rice.edu/~ethomp/Perekryostki%201-2-2007.pdf

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    Egitazz > buchamona 04.09.2012. 10.08

    droši vien vienoja kopējais naids pret krieviem

    +3
    -3
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > buchamona 04.09.2012. 10.12

    …Brīvā laikā čečeni neko citu nedarīja kā tikai trenēja cīņas paņēmienus vai izgatavoja un trina dunčus
    ____________
    Redz(tā gan mazliet cita tēma):

    ir diezgan acīredzami, ka kultūru mijiedarbība(ko parasti pasniedz kā dikti pozitīvu lietu) rada briesmoņus-sarkanie khmeri, islamistu terorisms, Birmas (Mjanmas) režīms. Plāšakā skatījumā_:ķīnas vēsture no opija kariem līdz Densjoapina “‘otrajai atnākšanai”.

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > buchamona 04.09.2012. 10.26

    rinķī apkārt

    rinķī apkārt ļoti labi ir pateicis. Mums vēl ir tāda problēma, ka mēs, latvieši nemīlam Obamu tāpēc, ka viņš ir melnais. Nāk atmiņā brauciens Maskavas autobusā, kur pasažieri skaļi lamāja citu braucēju kuram bija melna ādas krāsa. Tolaik melnais Maskavā bija neredzēta parādība un nevarēja būt nevienam krievam nekādu ļaunumu nodarījis.

    +7
    -4
    Atbildēt

    0

    gliters > buchamona 04.09.2012. 10.33

    Nespried par visiem – es, piemēram, nemīlu Obamu nevis tāpēc, ka viņš ir melnais, bet viņa politikas pret Krieviju dēļ. Ar sajūsmu uztvertu ASV prezidentu ar Reigana uzskatiem neatkarīgi no viņa ādas krāsas.

    +11
    -4
    Atbildēt

    0

    dace_ampermane > buchamona 04.09.2012. 10.58

    zirnekliene Šeloba, vienmēr ar dziļu cieņu pret Jums izturos. Nudien!

    +3
    -1
    Atbildēt

    0

    mariterage > buchamona 04.09.2012. 11.14

    >zirnekliene Šeloba
    Diemžēl ASV pašlaik abās partijās nav redzami potenciāli jauni Reigani (prezidenti kas apzinātos ka Krievija joprojām ir tā pati ļaunuma impērija kas PSRS un būtu gatavi ieguldīt lielas pūles un resursus tās savaldīšanai). Mits Romnijs ārpolitikā neorjentējas un tā viņam arī pa lielam neinteresē. Pēdējais potenciālais jaunais Reigans varēja (varbūt) kļūt Džons Makkeins (bet pilnīgi neadekvātās Sāras Peilinas izvēle par viceprezidenta kandidāti rada šaubas vai viņš spētu būt gana gudrs lai ko jēdzīgu izdarītu).

    +8
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > buchamona 04.09.2012. 11.19

    Uz Reigana “otro atnākšanu” arī neceru, pietiktu, ja Romnijs vismaz izbeigtu Obamas “reload” politiku pret Krieviju.

    +8
    -1
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > buchamona 04.09.2012. 11.42

    lno
    Saprotu, ka esi guvis smagu psihisku traumu, ka lielaka dala dienejuso Padumja armija, tacu saproti, ka ne jau uzbeks Tevi bija varmacigi rekrutejis par lielgabalgalu. Ieteiksu panemt advokatu un griezties ES cilvektiesibu tiesa, par 1949. gada Zenevas konvencijas, kas aizliedz rekrutet savos brunotajos spekos okupeto valstu iedzivotajus, rupju parkapumu, kas izdarits pret Tevi un pieprasit, vismaz 100 000 €.
    Iedomajies par to, ka pec uzbrauciena uzbekam, tu jau vairs nebiji vina draugs, latvietis, bet jau nistais krievu komandieris, kura zarnam butu jaizdailo tuvako koku zari.
    Zel, ka lielala dala latviesu, ka musulmani, neattiecas pret dienestu PA, ka absoluto launumu, bet ka paklausigi darba versi vilka savu vezumu.

    P.s. Ne jau ceceni Tev gribeja izlaist zarnas, ta bija PA.

    +6
    -3
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > buchamona 04.09.2012. 11.52

    Vilmārs7777
    Mits Romnijs ārpolitikā neorjentējas

    Izcilakais ASV prezidents, Reigans, daudzas lietas neorientejas, tomer vins daleji sagrava launuma imperiju bez neviena saviena, butu tikai laba griba. Ne jau nu ar Obamas “parstartesanas” politiku to iespejams izdarit.
    Obama parstartejas, Putins ar vinu noslaucija dibenu.

    +3
    0
    Atbildēt

    0

    mariterage > buchamona 04.09.2012. 12.01

    >articulus100.
    Vai tad es Obamas ārpolitiku slavēju? Bet Mitam Romnijam pēc būtības neredzu šo gribu, vairāk tāds konsensusa tipa politiķis, un ja par kaut ko iestāsies, tad par lielo ASV korporāciju interesēm kurām bizness ar Krieviju gana svarīgs.

    +1
    -1
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > buchamona 04.09.2012. 12.17

    Vilmārs7777
    tad par lielo ASV korporāciju interesēm kurām bizness ar Krieviju gana svarīgs.

    Butu interesanti uzzinat par ASV korporaciju lielo izteresi krievija, pec Hodorkovska, BP, Magnicka, Cicvarkina un daudzu citu aplaupito un noslepkavoto lietam. Pat ja to nebutu, krievija varetu sastadit tikai niecigu dalu no korporaciju darijumiem.

    Vienmer pielauj domu, ka ne visi politiki vadas tikai pec savam interesem, kadam interese ari valsts. Tadu neliesu, ka Ruzvelts, Kenedijs, Sreders, Siraks, Tusks un musu varnesi, tomer ir retums.

    +4
    -1
    Atbildēt

    0

    mariterage > buchamona 04.09.2012. 12.33

    >articulus100.
    Kurš no viņiem (Hodorkovskis, BP (britu firma), Magnickis, Cicvarkins) pārstāv ASV lielo korporāciju intereses, lai Romnijs par viņiem iespringtu?

    +2
    -4
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > buchamona 04.09.2012. 12.51

    Vilmārs7777
    Tas tikai apliecina, ka ASV korporacijas nesmere savas rokas krievija.

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    dro > buchamona 04.09.2012. 20.27

    articulus100. Šoreiz Tavs komentārs man atgādina susura slavas dziesmas Zatleram. Jā, un es no seržanta pēkšņi pārtapu osobistā – ļaunuma iemiesojumā. Un vēl šī smagā psiholiģiskā trauma uz visu mūžu!:) Nebrīnos, mēs vislabāk zinam to, par ko nezinam neko:)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > buchamona 04.09.2012. 21.48

    lno
    Jā, un es no seržanta pēkšņi pārtapu osobistā – ļaunuma iemiesojumā.

    Tas, ka krievu armijas vadiba iemanijas padarit zaldatinus padarit par savtarpejiem ienaidniekiem, ir unikums. Protams, ka kaujas spejas tas nekada zina nevairo, tomer tadus pazemotus, naida parnemtus rekrusus, kuriem laupita ciena, viegli sutit nogalinat mierigos iedzivotajus.
    Musulmani apzinajas, kas notiek un visadi tam pretojas, latviesi, ne visi, pacieta nirgasanos no augsas bet tureja launu uz bedu braliem.
    Par psihologisko traumu. Gadijies dzirdet, mani salagu dauzija, es velak salagas dauziju, man nema nost edienu, es velak atspelejos uz jauniesauktajiem. Ka cilveks var klut par zveru?
    Krievu virsnieks bija visu, neskatoties uz ticibu, adas krasu, valodu, vecumu vai dzimumu, kopejais ienaidnieks.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > buchamona 05.09.2012. 09.38

    articulus 100.

    “Ieteiksu panemt advokatu un griezties ES cilvektiesibu tiesa, par 1949. gada Zenevas konvencijas, kas aizliedz rekrutet savos brunotajos spekos okupeto valstu iedzivotajus, rupju parkapumu, kas izdarits pret Tevi un pieprasit, vismaz 100 000 €.”

    Laba doma.

    Pārējais garām. Prasībai sakārtot savu darba vietu nav nekāda sakara ar ņirgāšanos. Vai tad lno bija tās lupatas jāvāc uzbeka vietā? No kāda paziņas, savukārt, dzirdēju, ka viens “čurka” nevēlējās tīrīt WC, kad bija pienākusi šim kārta to darīt, aizbildinoties ar to, ka pie viņiem šādas lietas darot tikai sievietes, jo vīrietim tas esot pazemojoši.
    PA vairākums bija iesaukts pret savu gribu un daļa arī pretlikumīgi, bet vai tas ir pamatojums censties nekaunīgi “izbraukt” uz dienesta biedru rēķina, aizbildinoties ar “nacionālajām īpatnībām”?

    0
    0
    Atbildēt

    0

    dro > buchamona 05.09.2012. 09.53

    zirnekliene Šeloba. Paldies jums abiem par padomu griezties Eiropas tiesā:) Summa jau kārdinoši liela, vajadzēs apsvērt:) Materiāli starpība zaldāta un seržanta “algai” nebija liela. Ja pareizi atceros, tad 3.80 un 10.80 rbļ. Morālo kaitējumu gan man būs grūti pierādīt, jo es pēc articulus domām pārstāvēju totalitāro PSRS režīmu, bet uzbeks brīvību mīlošos musulmaņus. Eh, zinātu viņa adresi, lūgtu piedošanu:)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > buchamona 05.09.2012. 10.03

    lno
    Pec maniem uzskatiem gan zaldatins, gan serzants, ja vien tas neizradija parak lielu dedzibu, bija upuri. Par psihologisko traumu, iesaku iepazities ar “Stokholmas sindromu”. Nevis doma, par to, ka butu derejis uzskerst generali no anala lidz mutei, bet tiek saglabats muza naids pret sev lidzigu bedu brali.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    dro > buchamona 05.09.2012. 10.10

    articulus100. Nepārliecināsi mani, mana staļiniskā pārliecība ir nesalaužama:) Ja gribi iepazīt musulmaņu brīvības izpratni, dodies uz Vidusāziju:)

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > buchamona 05.09.2012. 10.51

    lno
    Gan jau esi pamanījis, ka man tā doma par tiesvedībām pret Krieviju nav sveša, t.sk. arī tādā veidā kā to ierosina articulus 100.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > buchamona 05.09.2012. 10.53

    articulus 100
    Vai rūpes par elementāru kārtību ir “dedzības” izpausme”? Nevajag jau visu jaukt vienā putrā.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    dro > buchamona 05.09.2012. 10.57

    zirnekliene Šeloba. Vari būt droša, ka galvenās līnijās mūsu domas saskan. Articulus moralizēšanu sakarā ar manu pieredzi CA, tam piepinot vēl Stokholmas sindromu un psiholoģisku traumu, var uzņemt tikai ar smaidu:)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > buchamona 05.09.2012. 11.15

    lno

    Tiešām, izskatās, ka viņš tic, ka liekot uzbekam sakopt savu darba vietu, tevi vadīja Stokholmas sindroms, nevis kārtības mīlestība, tāpat kā susurs, kā izskatās, jau pats noticējis savai murgainajai idejai, ka Latvijas glābiņš ir ielikt āzi (SC) par dārznieku un pielikt tam klāt 10 uzraugus kā “lojalitātes garantus”.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    dro > buchamona 05.09.2012. 11.21

    zirnekliene Šeloba. Katram tiesības uz savu viedokli. Galvenais, ka articulus ir nacionāli noskaņots / man vismaz radies tāds iespaids/. Articulus patīk musulmaņi, man kristieši, Tu esi ateiste, bet visi kopā taču balsosim pret putinistiem, vai ne?:)

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > buchamona 05.09.2012. 11.38

    Pats par sevi, ka balsosim pret. Mans ateisms ir visai nosacīts, bet filosofiskos disputos šobrīd aiziet negribu. Protams, ka katram ir tiesības uz savu viedokli, es tik nevaru beigt brīnīties, cik lielā mērā var zaudēt saiti ar realitāti.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    dro > buchamona 05.09.2012. 11.41

    zirnekliene Šeloba. Katram gadās kādreiz uzkāpt uz banāna mizas. Mums taču šeit ir pilnīgi “klīniski ” personāži, piem. nulle, susurs:)

    0
    0
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > buchamona 05.09.2012. 21.22

    lno
    Ko variet abi nemties?
    Es tikai gribeju noradit, ka nelikvidejot celonus, muzigi bus jacinas ar sekam un uzbeku jaunietis, noteikti nav celonis.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > buchamona 06.09.2012. 08.46

    Uzbeku jaunietis noteikti nav cēlonis. lno minēja prastas, necivilizētas un agresīvas uzvedības piemēru, kas PA dienējošiem kaukāziešiem un vidusāziešiem bija gana raksturīga.
    Nav pamata idealizēt šīm tautām piederīgos tikai tāpēc, ka krievi viņus iztēloja par “sliktajiem” ar mērķi attaisnot savu šovinismu un impēriskās ambīcijas. Vnk rakstā ir pamatīgi sajauktas mušas ar kotletēm.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

dro 04.09.2012. 08.21

“Modīgs” sacerējums, kam nav nekāda sakara ar reālo dzīvi. PSRS kultivētais lielkrievu šovinisms nebija noslēpums domājošam cilvēkam pat padomju laikā, no otras puses nevar noliegt, ka katrai tautai tomēr ir savs nacionālais raksturs. Neviens nevar atņemt vāciešiem “akurātību”, itāļiem mākslinieku , ebrejiem finansistu talantus u.t.t.. Protams, pārceļot itālus uz Grenlandi, kur nav Itālijas zilās debesis, iespējams šie talanti ar laiku tiktu pazaudēti. Visi cilvēki ir vienlīdzīgi, bet ja autore uzskata, ka visi cilvēki un tautas ir vienādi, tad iesaku vairāk ceļot, nevis pieņemt secinājumus, dzīvi vērojot pa kabineta logu vai vienkārši ekspluatējot “modīgu” viedokli.
Mafija tomēr ir Sicilijā nevis Vērmlandē, ir daudz teroristu no čečenu vidus, neesmu dzirdējis, ka ar terorismu nodarbotos tibetieši:)

+15
-8
Atbildēt

19

    ilmisimo > dro 04.09.2012. 08.52

    Mēs(mūsu zociums) esam pārņēmuši mūsu bijušo kolonizatoru klišejas un stereotipus.Tas IR tāds mantojums,ko pa laikam cenšas aktualizēt un izspēlēt mūsu demokrātiskie(hmm) MM.

    Ja mēs to apzināmies, tad varam tikt no vaļā no koloniālajiem stereotipiem.

    +13
    -4
    Atbildēt

    0

    dro > dro 04.09.2012. 09.09

    lama. Nezinu, neticu,ka no steretipiem var atbrīvoties. No vieniem it kā tiekam vaļā, bet tūlīt nokļustam citu gūstā. Uz zemes nav iespējama paradīze, bet uz to, protams, jātiecas.

    +10
    -4
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > dro 04.09.2012. 09.38

    >lno
    iesākumam jau vajdzētu tikt vaļā no “‘metropolēs”‘ radītajām klišejām un stereotipiem. Tie nav izmantojumi mūsu vajadzībām.

    Riņķī apkārt jau te precīzi aprādījis,kā izskatās koloniālie stereotipi praksē.

    +9
    -3
    Atbildēt

    0

    gliters > dro 04.09.2012. 09.42

    Tieši tā – no vieniem stereotipiem tiekām vaļā, bet citos iedzīvojamies. Šobrīd, piemēram, tiek kultivēts mīts, ka nacionālā un reliģiskā piederība nekādā veidā neietekmē cilvēka pasaules skatījumu un no tā izrietošo izturēšanās veidu, lai gan dzīve apliecina, ka šis mīts ir gaužām tālu no realitātes.
    Nekad neesmu uzskatījusi krievus par kultūras un gaismas nesējiem (t.sk. Kaukāza un Vidusāzijas tautām), taču tas nenozīmē, ka man būtu pieņemams šo tautu izvēlētais sadzīves, kultūras un uzvedības modelis. Respektēju viņu tiesības dzīvot savās zemēs tā, kā viņi uzskata par vajadzīgu, bet tomēr imigrantus no Āzijas vai Āfrikas gan šeit nevēlos.
    Par “čurkām” gribu oponēt r.a. Manam vīram no dienesta laikiem PA ir citādas atmiņas – daži “melnie” tiešām bija gan sakarīgi cilvēki, gan interesanti sarunu biedri, tomēr par vairākumu Kaukāza un Vidusāzijas pārstāvju viņam labs iespaids nepalika.

    +8
    -4
    Atbildēt

    0

    dro > dro 04.09.2012. 09.56

    lama. Ir jau Tev taisnība, bet medaļai ir arī otra puse. Mēs esam sašutuši par spāņu kolonizatoru laupītāju Kortesu, bet nemaz neuztraucamies, ka aborigēnu priesteri dieviem viena reizē ziedoja 20000 savu līdzcilvēku…

    +5
    -5
    Atbildēt

    0

    Egitazz > dro 04.09.2012. 10.03

    Manam vīram no dienesta laikiem PA ir citādas atmiņas – daži “melnie” tiešām bija gan sakarīgi cilvēki, gan interesanti sarunu biedri, tomēr par vairākumu Kaukāza un Vidusāzijas pārstāvju viņam labs iespaids nepalika.
    ======
    no tēva un citu dienējošo stāstiem – viss atkarīgs, cik daudz “melno” konkrētajā daļā. Ja ļoti maz, viens divi, nekādu problēmu. Bet ja vairāk, tad visiem pārējiem ir “vāks”, jo čečeniem ir ļoti stipra savējo izpratne un viņi spēj būt ļoti vienotiem, līdz ar to grupa no 8-10 čečeniem var mierīgi kontrolēt grupu no 100-150 cilvēkiem tā vienkārša iemesla dēļ, ka tie 100-150 nevar apvienoties, ir grupiņas no 2-6 cilvēkiem, kas protams, nevar dod pretī 8-10 cilvēkiem.

    daži piemēri no pašreizējas dzīves
    leiši jau nav laimīgi, ka izveidojuši čečenu nometni un nesen norvēģi izraidīja čečenu grupu.
    čečeniem ir spilgts dalījums zemniekos un karotājos. Un parasti emigrē tieši karotāji, zemnieki paliek savu zemi kopt. No tā arī visas problēmas ar iespaidiem par čečeniem.

    +9
    -5
    Atbildēt

    0

    gliters > dro 04.09.2012. 10.05

    Ja atceramies Kortesa laika Eiropu, tad tur nebija nekas labāks un katoļu priesteri Latīņamerikā nebija labāki par aborigēnu “Dieva kalpiem”.
    Lai sasniegtu nākamo attīstības pakāpi, katrai tautai pašai ir jātiek galā ar saviem “priesteriem” un šī iemesla dēļ nav pieļaujams ne demokrātijas, ne kultūras exports no ārpuses, vēl jo vairāk tāpēc, ka parasti kultūras un demokrātijas nesēji savā būtībā ir kolonizātori.
    Cita lieta, ka nav pamata ieslīgt vēlmju domāšanā, uzskatot, ka Āfrikas, Āzijas vai Latīņamērikas tautas uztver pasauli tāpat ka mēs un domā eiropiešu kategorijās.

    +10
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > dro 04.09.2012. 10.12

    kolpants
    Laikam es arī labāk redzētu čečenus ejam, nekā nākam, bet tāpēc jau neiešu atbalstīt Krievijas koloniālpolitiku Kaukāzā. Lai kādi tie čečeni nebūtu, viņiem ir tiesības dzīvot neatkarīgā valstī, savukārt Krievijai nekas neliedz izveidot kārtīgu robežu gar brīvlaisto kaukāziešu nacionālajiem veidojumiem. Daudz labāks risinājums, nekā maksāt Kadirovam par formālu lojalitātes izrādīšanu.

    +15
    -2
    Atbildēt

    0

    ilmisimo > dro 04.09.2012. 10.24

    …neuztraucamies, ka aborigēnu priesteri dieviem viena reizē ziedoja 20000 savu līdzcilvēku.
    ___________________——— Spāni jau nezināja,kā no Vecās pasaules atvestās sērgas(virusi un baktērijas bagāžā) uzvedīsies Jaunajā Pasaulē.Tak sanāca tāda iedzimto pastardiena.Ļoti īsā laikā aizgāja bojā vesela civilizācija.

    +5
    -3
    Atbildēt

    0

    Juris Dzelme > dro 04.09.2012. 11.01

    spāņi viņiem mēri, viņi spāņiem sifilisu :DDD

    +3
    -2
    Atbildēt

    0

    gliters > dro 04.09.2012. 11.06

    Vai sifiliss gadījumā netika atnests kā krusta karu “trofeja”?

    +5
    -1
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > dro 04.09.2012. 11.21

    kolpants
    cik daudz “melno” konkrētajā daļā. Ja ļoti maz, viens divi, nekādu problēmu.

    Ja tris krievu sanak kopa, tas jau ir bistami sabiedribai, pa vienam vini zin savu vietu.

    +9
    0
    Atbildēt

    0

    Jânis Bankoviès > dro 04.09.2012. 11.30

    Nē nē zirneklien, kā reizi spāņu vedums no RIndijas….

    +2
    -1
    Atbildēt

    0

    garausiitis > dro 04.09.2012. 11.35

    zirnekliene – ir trīs versijas par sifilisa nokļūšanu Eiropā . Vispopulārāka ir par to ,ka Kolumba Amerikas atklāšana ir pie vainas un Haiti iezemieši kā inficēšanās avots … Par to liecina arī laiks , kad Eiropā parādijās šī slimība – 15. gs. 90 – tajos gados .

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > dro 04.09.2012. 12.35

    Paldies par “maldu kliedēšanu”.

    +2
    0
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > dro 05.09.2012. 10.19

    zirnekliene Šeloba
    tomēr par vairākumu Kaukāza un Vidusāzijas pārstāvju viņam labs iespaids nepalika.

    Ari Jusu viram Stokholmas sindroms. Viens vergs ienist otru, bet abiem ciena pret paverdzinataju.

    0
    -3
    Atbildēt

    0

    gliters > dro 05.09.2012. 11.06

    Kāpēc tad ne manai otrajai pusei, ne lno “Stokholmas sindroms” nelika, esot “krievos”, nīst padomju sistēmas igauņu “vergus”? Vnk islamiskās tradīcijās audzinātie Kaukāza un Vidusāzijas pārstāvji bija acīmredzami tendēti uz “neticīgo” apcelšanu.
    Vnk padomju režīms lika spiestā kārtā dzīvot vienā valstī kultūrām, kuru priekšstati un vērtības pa lielai daļai ir savstarpēji izslēdzošas. Visuzskatāmāk šīs pretrunas bija redzamas tieši PA.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

    Sandris Maziks > dro 05.09.2012. 21.14

    zirnekliene Šeloba
    kultūrām, kuru priekšstati un vērtības pa lielai daļai ir savstarpēji izslēdzošas.

    Vieniem padumja savieniba un padumja armija bija vertiba, citi to kategoriski noliedza, es, noteikti, esmu pie tiem otrajiem, un vienalga kopa ar latviesiem, ceceniem, vai tungusiem, un lai Dievs zeligs paris generaliem, ja viniem butu izdevies man uzstivet uniformu un uzmaukt kakla kalasnikovu.

    0
    0
    Atbildēt

    0

    gliters > dro 06.09.2012. 08.32

    Vislielākā kļūda ir iedomāties, ka citu obligātais pienākums ir domāt mūsu jēdzienos un kategorijās, tāpēc vienīgais reālais cilvēka vai ļaužu grupas vērtēšanas un “klasificēšanas” kritērijs ir darbība.
    PA reti kuram bija “vērtība”, bet vēl retāk gadījās tādi, kuri bija ar mieru sabojāt savu turpmāko dzīvi, atklāti atsakoties tajā dienēt. Tas vienādā mērā attiecas gan uz “čurkām”, gan uz baltiešiem, gan citām nekrievu tautām un daļēji arī uz pašiem krieviem. Ja “čurkas” draudzīgi vērstos pret virsniekiem, tad varētu piekrist, ka viņi cīnās pret “nolādētajiem okupantiem un apspiedējiem”, taču viņi deva priekšroku savu nelaimes biedru terorizēšanai un izmantošanai. Un tas nekādu pozitīvu attieksmi radīt nevar.
    Turklāt musulmaņi parasti ir savstarpēji solidāri pret “neticīgajiem”, un tādi PA dienošo “čurku” izpratnē bija gan slāvi, gan baltieši – runājot par starpnacionālajām attiecībām PA tas allaž jāņem vērā.

    +1
    0
    Atbildēt

    0

oktaavs 04.09.2012. 08.03

Čečenu mafija neeksistē. Tas ir mīts. Visa Latvija to zina un nosoda baumotājus. Tāpat arī neeksistē armēņu, azerbaidžāņu, lietuviešu, krievu, ebreju u.c. noziedzīgie grupējumi un mafjas. Tās ir slimu smadzeņu fantāzijas. Par to vajag aizmirst un nekad vairs nerunāt.
Žurnālistiem vajag rakstīt tikai par šašlikiem, kalniem, mežiem un jūrām šajās brīnisķigajās zemēs.

+8
-8
Atbildēt

1

    dace_roze_lmt_lv > oktaavs 04.09.2012. 12.02

    Чтобы создать мафию, надо обладать сильным характером. Не каждый то может.

    Вы можете? Насколько я знаю, нет. Есть мафия у американцев, у англичан, которые приходят с расстегнутыми штанами к святыне в Риге, а у латышей и эстонцев мафии нет.

    Почему?

    Потому, что эстонцы должны будут в будущем слиться с финнами.

    А латышам, в свою очередь, в истории уготовано место…

    В общем, вы сами знаете:-)

    0
    0
    Atbildēt

    0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam