"Rīgas satiksme" aizņemsies 135 miljonus eiro • IR.lv

“Rīgas satiksme” aizņemsies 135 miljonus eiro

6
"Rīgas satiksmes" valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens (no labās) un Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks piedalās simboliskajā 1.tramvaja maršruta "Imanta - Jugla"atklāšanas pasākumā Radio ielā.

EIB piešķirtais aizdevums ir Latvijā pirmais aizdevums transporta nozares attīstībai, kas piešķirts ar Eiropas Stratēģisko Investīciju fonda atbalstu

Pašvaldības SIA “Rīgas satiksme” aizņemsies 75 miljonus eiro no Eiropas Investīciju bankas (EIB) investīciju projektu realizācijai, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāve Baiba Bartaševiča. Līgums par 60 miljonu eiro finansējuma saņemšanu noslēgts arī ar  Ziemeļu Investīciju banku (NIB).

Finansējums no NIB paredzēts, lai aizstātu finansējumu 2016.gadā noslēgtajam iepirkuma līgumam par 20 jauniem zemās grīdas tramvajiem. Pērn tika noslēgts iepirkuma līgums par 20 jaunu zemās grīdas tramvaju iegādi, kurš paredzēja piegādātāja piesaistītu finansējumu. Viena triju sekciju tramvaja cena ir 2,7 miljoni eiro, un tas ir 31,5 metrus garš, bet četru sekciju tramvaja cena ir 3,5 miljoni eiro, un tas ir 41 metru garš. Līguma kopējā summa ir 62 591 477 eiro.

75 miljoni eiro paredzēti papildu pērn paņemtajam aizdevumam 100 miljonu eiro vērtībā, lai iegādātos ar ūdeņradi darbināmus transportlīdzekļus, kā arī investētu ūdeņraža ražošanas un uzpildes un zemās grīdas tramvaju satiksmes infrastruktūrā.

EIB un NIB ir starptautiskas finanšu institūcijas, kuru darbības mērķis ir ekonomiskās izaugsmes veicināšana. EIB piešķirtais aizdevums ir Latvijā pirmais aizdevums transporta nozares attīstībai, kas piešķirts ar Eiropas Stratēģisko Investīciju fonda (ESIF) atbalstu. ESIF ir Eiropas Savienības (ES) investīciju plāna (Junkera plāna) kodols, un tā mērķis ir palīdzēt izmantot publisko finansējumu, tai skaitā finansējumu no ES budžeta, lai mobilizētu privātās investīcijas dažādiem ES īstenotiem projektiem. Šie projekti aptver tādas jomas kā infrastruktūra, pētniecība un inovācija, izglītība, veselība, informācijas un sakaru tehnoloģijas un citas.

Lai saņemtu aizdevumu no EIB un NIB, tika veikts ilgstošs investīciju projekta izvērtēšanas process un izpildīti ļoti stingri aizdevuma izsniegšanas kritēriji.

NIB prezidents Henriks Normans norāda, ka NIB finansētās investīcijas ļaus pirmo reizi ieviest jauna tipa bezizmešu sabiedriskā transporta līdzekļus un paplašināt zemās grīdas tramvaju tīklu Rīgā. Viņš izsaka cerību, ka šie jauninājumi uzlabos komfortu pilsētas sabiedriskajā transportā un ilgtermiņā ierobežos ar dīzeļdegvielu darbināma transporta negatīvo ietekmi uz vidi.

Pērn “Rīgas satiksmes” iepirkumā par 100 miljonu eiro kredītlīdzekļu piesaisti investīciju projektu realizācijai uzvarēja “SEB banka”, aģentūrai LETA pastāstīja uzņēmuma pārstāvis Viktors Zaķis.

Viņš norādīja, ka aizņēmums nepieciešams triju projektu īstenošanai, tai skaitā elektrotransporta kustības nodrošināšanai Skanstes ielā – jaunas tramvaja līnijas posma izbūvei, esošās rekonstrukcijai un jaunu zemās grīdas tramvaju iegādei.

 

Komentāri (6)

basta 19.07.2017. 19.03

Pateicoties čekas saimnieka kriminālo sfēru sadalīšanā SC un Vienotības starpā, Ušmeriks Rīgā var darboties kā Kadirovs Čečenijā, bet kādiem ierobežojumiem, turklāt, kad pašiem sava kabatas IeM. Būs kārtējie nozagtie 10 miljoni.

+2
0
Atbildēt

0

J.Biotops 19.07.2017. 19.33

Rīgas satiksme aizņemsies, kopā ar domi un kabatas arodbiedrību LABA labi notrallinās, rīdzinieki atdos. Kā balsojam, tā dzīvosim.

+2
0
Atbildēt

0

andrejs 20.07.2017. 08.28

EIB NIB un SEB…
Eiropa un it īpaši skandināvi uzticas Bemhena kgam un viņa menedžmentam

+1
0
Atbildēt

0

@

Komentāri nav iespējoti šim rakstam

Saņem svarīgākās ziņas katru darba dienas rītu