IR

Uz melna ar melnu. Un asinīm 0

Karmena - intriģējošs apsolījums, kas tomēr pieviļ
Img_9881_foto-agnese-zeltina-media_large
Karmenas lomā Ramona Zaharja, Cuniga — Krišjānis Norvelis.
Foto — Agnese Zeltiņa
Edīte Tišheizere, žurnāla Ir teātra kritiķe 8.marts 2017 16:20

Mūsu operteātra jaunākais iestudējums - Žorža Bizē Karmena - sākas kā intriģējošs kriminālkino. Uz ekrāna melnbaltos kadros klusumā bēg meitene, mūsdienu ielu bērns, tīņu uniformu - melnu kapučjaku un legingus - izaicinoši papildinājusi ar baleta «pačku». Kad skatiens atduras pret kādu, kas viņu jau gaida, sākas uvertīra. Spraiga un dinamiska tā pavada meiteni skrējienā cauri noplukušiem pagalmiem, šaurām ejām; likteņa motīvam ieskanoties, viņa iebēg pazemes tunelī, un, tālā gala pretgaismā tikai nojaušams, viņai tuvojas kaut kas draudīgs. Operas inscenētāja un videokoncepcijas autore franču režisore ar kinoizglītību Marija Eva Sinjerola notiekošā būtību piesaka uzreiz.  Laiks - tagadne. Vieta - nolaista urbāna vide, aklas iekšpagalmu akas, skrapstoši garāžu aizvirtņi, netīras sienas, kuru vienīgā rota ir agresīvi grafiti. 

  • Sveiciens!
    Lai tālāk lasītu šo rakstu, Jums jābūt drukātā vai elektroniskā žurnāla Ir abonentam.
    Abonentus laipni lūdzam ienākt.
    Ja vēl neesat Ir abonents, aicinām abonēt. Abonējot elektronisko žurnālu neatkarīgi no abonementa garuma, saņemsiet piekļuvi rakstam nekavējoši.

Pievienot viedokli →

Šonedēļ žurnālā